Panel používateľa
Späť

DEŇ 30. - Skrášľujeme sa aj vitamínmi!

Pridal: Pridané: 14.4.2020 11:14:14 Počet zobrazení: 83

14 Apríl 2020

DEŇ 30. - Skrášľujeme sa aj vitamínmi!

DEŇ 30. - Skrášľujeme sa aj vitamínmi!

Veľa sme v posledných dňoch hovorili o prípravkoch na pokožku, o účinných látkach, čo a v akom množstve naša pleť potrebuje!
Vitamíny sú ničím nenahraditeľné zvnútra aj zvonka!
Keď vyberáme správny kozmetický prípravok, určite prihľadáme aj na jeho zloženie, konkrétne obsah vitamínov. Účinky vitamínov, aspoň tých najdôležitejších sú známe pre väčšinu spotrebiteľov, a na základe toho je aj rozhodovanie o vhodnosti prípravku na ošetrovanie našej pokožky. Lenže viamíny pôsobia na pokožku takisto aj keď ich konzumujeme!
VITAMÍN A
Takým kľúčovým pre zdravie pokožky je vitamín A. Pomáha pri regenerácii tkaniva, pri boji proti vráskam a akné. Jeho nedostatok sa prejavuje vysušovaním pleti, šupinatením. Okrem účinkov na pokožku má samozrejme veľmi veľa pozitívnych účinkov aj na celý organizmus, preto je veľmi dôležité jeho použitie, konzumácia. Ak obľubujete sladké zemiaky, mango, špenát a iné listové zeleniny, nemáte sa čoho obávať.
VITAMÍN B
Provitamín B5 je v kozmetickom priemysle hojne využívaný. Je nevyhnutný na udržanie zdravej pokožky, ale aj krásnych vlasov a nechtov. Poznáme ho aj ako panthenol. Znižuje začervenanie, má ukľudňujúci a rozjasňujúci účinok a takisto pôsobí aj proti vráskam. Na jeho hydratačný účinok nesmieme zabudnúť, pokožku veľmi silne zvláčňuje. Konzumovaním kuracieho mäsa, obilnín, avokáda si jeho hladinu určite zvýšite.
VITAMÍN C
Najznámejší a najpopulárnejší vitamín, nenahraditeľný pri tvorbe kolagénu. Zároveň je aj veľmi silný antioxidant, tak chrániť pokožku pred voľnými radikálmi. Dôležitá je aj jeho úloha zvýšenia účinnosti opaľovacích krémov a posilnenia prirodzenej ochrany pleti pred škodlivými ultrafialovými lúčmi. Znižuje poškodenie buniek žiarením a napomáha tiež hojeniu tkanív.
Stačí konzumovať veľa citrusov, špenát, brokolicu, papriku, paradajky, či jahody.
VITAMÍN D
Ten nemusíme nikomu predstavovať ,,slnečný vitamín"! Okrem funkcie na pokožku, je veľmi dôležitým pomocníkom proti infekciám. Už 10-15 minútový pobyt na slnku pomôže telu slnečné žiarenie syntetizovať na vitamín D. A konzumácia rýb, cereálií s mliekom a húb.
VITAMÍN E
Antioxidant, podobne ako céčko, má nenahraditeľnú funciu pre pokožku aj organizmus. Pomáha chrániť pokožku pred voľnými radikálmi, účinkuje proti akné. Milovníci sušených plodov, špargle si prídu na svoje.
VITAMÍN K
Zásadne ovplyvňuje hojenie zranení a regeneráciu po chirurgických zákrokoch. Má významnú úlohu pri redukcii a zlepšeniu stavu strií, popraskaných žiliek, jaziev, nadmernej pigmentácii a tmavých kruhov pod očami. Obsahuje ho mlieko, pečeň, listová zelenina ale aj kapusta.

Vitamíny dokážu robiť zázraky a zlepšiť tak celkový stav pleti. Výsledkom ich pôsobenia je zdravá pleť. Pri ich nedostatku, okrem doporučovaných potravín, môžeme siahnúť aj po výživových doplnkoch, zabezpečiť tak ich dostatočný príjem a tak celkové zdravie pokožky aj tela!

Ostaňte doma.....ostaňte zdraví!

Prihlásenie